2010. december 17., péntek

Utazáshoz, túrázáshoz, kiránduláshoz, felszerelés, kezdőknek.

egy pár évvel ezelőtt, sokat jártam túrázni, motoros találkozókra stb...
van egy kis tapasztalatom, hogy mit vigyek, csomagoljak az útra.
nos, ezt szeretném megosztani veletek, én túlélő csomagnak hívom,
magam részérőL.
1. ha városnézésre készűlsz, ne felejtsd otthon a fényképező géped,
mert ennek a maradandó élményeknek ez a lelke.
ez vonatkozik egy rövidebb kirándulásra is.
öltözz rétegesen, vagy vigyél esernyőt, és egy pulóvert, mert az idő-
járás kiszámíthatatlan. egy műanyag 1/2 literes üvegben folyadék,
és esetleg egy kis nasi. ja, és egy kényelmes cipő!
2.most következőképpen egy hoszabb távú túra jön.
ez az igazi /túlélő csomagom része/
fényképezőgép, egy jó bakancsot, /túra cipőt/vegyél fel.
vigyél folyadékot magaddal feltétlen. ha rövid kirándulásra mész elég a nasi,
de ha hoszabb túra vár rád, kell a megfelelő felszerelés, /túlélő csomagnak hívom./
meleg tréning ruha, eső kabát, esetleg ha van hozzá nadrág az még jobb,
bakancs, tornacipő, többrétegű légáteresztő ruházat, napszemüveg,
de egy sültös sapka, kalap, nap ellen, nagyon jól jön.
kés tokkal,/én kombinált bicskát is viszek, aminek több funkciója van./
kis fejsze, /fa gyűjtéshez, vagy cölöp leveréséhez, ütő szerszámnak/
kanál, biztostű, műanyag 1/2l-es flakon folyadéknak, egy fém edény, amiben
főzni lehet, nyílt-lángon, egy jó erős bőrövet teszek a derekamra amin több tárolási
és akasztási lehetőség van. sátor, /ami könnyű, és gyorsan felverhető, de jól rögzíthető/
spárga, /kötél/ ez nagyon fontos, sokmindenre jó, kihúzhat a nem kívánt élményekből/
öngyújtó, gyufa, egy magazin, /én keresztrejtvényt szoktam vinni/unalom űzéshez,
vagy ha már nem kell, mert kiolvastad, akkor se dobd el, mert tűzgyújtásnál,
jól jöhet. kispárnahuzat amibe egy plédet rakok,/akár párnának is használhatod/,
én élelmiszer tárolására, egy fára kötözöm,
persze ha olyan helyen vagyok, ez csak egy példa, hogy mire jó,
egy poliform, /én felfújható matracot viszek./ hogy miért?
mert váratlanul már kerültünk nyáron vízközelbe, és jó jött lubickolásnál,
vagy ne adja a jó isten, tutaj helyett is hírtelen megteszi.
még lenne ötletem, de ezeket, gyalogos túrára szánom, nektek, és valjuk be,
nem jó nehéz batyukat, feleslegesen cipelni. ja! én viszek mindig kekszet, és csokit is,
ezt könnyen napokra beoszthatod, ha nincs más ennivalód.
Na, ennyi, jó túrázást, kirándulást kívánok nektek! Gabimami

Nincsenek megjegyzések: